PAMIETAJ!

    Strategia określa wizerunek marki. Jeżeli nie jest on najlepszy to trudno o duże zinteresowanie marką. Sprawimy, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a przez to chętnie wybierana. Strategia marki to rzecz bardzo ważna gdy chce się skutecznie dotrzeć z produktem do jak największej grupy klientów. To dzięki niej możemy zwiększyć świadomość naszej marki, poprawić jej rozpoznawalność, a także zdobyć zaufanie klientów do niej.

CZYM JEST STRATEGIA MARKI?

    Trudno o jednoznaczną definicję. Ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że jest to sposób budowy tożsamości marki ściśle powiązany z zadaniami jakie wyznacza sobie firma - z jej strukturą i kulturą organizacyjną.
Strategia pozwala wychwycić mocne strony marki, jej unikalność w porównaniu z konkurencją oraz ukierunkowuje ją na Klienta. Tworząc strategię marki dokonujemy przede wszystkim wnikliwej analizy. Stawiamy szereg pytań dotyczących tego, do kogo ją kierujemy, co stanowi jej najwiekszą wartość, jakie emocje wzbudza.

Mówiąc krótko: co? jak? gdzie? kiedy? do kogo skierowana?

SZEŚĆ NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW NA KTÓRYCH OPIERAMY TWORZONĄ PRZEZ NAS KAŻDĄ STRATEGIĘ MARKI.

1. KLIENT – to dla nas najważniejszy element każdej strategii marki. To od jego zachowań, decyzji,  będzie zależało czy marka utrzyma się na rynku i w jakiej będzie kondycji. Wyznaczając klienta idealnego ... idealną grupę docelową  - zawsze unikamy ogólników, a staramy się bardzo precyzyjnie określić zwyczaje zakupowe. Określamy kiedy i pod jaki warunkiem trafi do nas najwiecej klientów, kim oni będą, w jakim momencie przyjdą i jakie będą ich potrzeby.

2. JAK POSTRZEGA NAS KLIENT? W tym elemencie strategii określamy emocje jakie będzie wzbudzała nasza marka. Przydatne może okazać się nadanie jej określonego archeotypu, który pozwoli odkryć i rozwijać tożsamość marki. Dzięku niemu będzie to ludzka twarz strategii, która wzbudzi określone emocje i oczekiwania klientów.

3. OKREŚLAMY CO OFRUJEMY / CO BĘDZIEMY SPRZEDAWAĆ. W tym celu musimy skorelować określonych wcześniej klientów z branżą, produktami lub usługami, którymi dysponujemy. Szukamy punktów wspólnych, a następnie dopasowujemy do klienta ofertę produktów i usług. Klient musi odczuć, że trafia na coś, czego potrzebuje i co w pewien sposób już zna.

4. POKAZUJEMY CO ODRÓŻNIA NASZĄ MARKĘ OD KONKURENCJI.  Za wszelką cenę musimy wykazać, co odróżnia naszą markę od konkurencji i dlaczego klient powinien wybrać naszą ofertę. Strategia marki musi bazować na silnych atutach, które wyróżniają ją pośród innych, podobnych. Musimy pokazać wartość i oryginalność tego co oferujemy unikając haseł „o wyjątkowej jakości” „niezawodności” „profesjonalnej obsłudze”. Zawsze stawiamy na konkret  -  na coś co można  łatwo i szybko zweryfikować i co naprawdę jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom.
Taka jasna deklaracja nie tylko pokaże klientom wyjątkowość naszej oferty, ale wyraźnie wskaże cel jaki ma do zrealizowania firma.

5. WYKAZUJEMY WARTOŚCI DODANE CZYLI TO CO PRZYCIĄGA KLIENTÓW. Zawsze skutecznym wabikiem, który przyciąga klientów są wartości dodane -  czyli coś, co jest jakościowym naddatkiem w oferowanej marce – usłudze. Może to być dodatkowa usługa, rabat, wielotetnia gwarancja, pewne zaskakujące (oczywiście pozytywnie) doświadczenie.  Tu wszystko zależy tylko i wyłącznie od wyobraźni. Należy jednak pamiętać, aby wartość dodana była adekwatna do oferowanego produktu lub usługi.

6. ZWRACAMY UWAGĘ ABY NIGDY NIE OPUSZCZAĆ SWOICH KLIENTÓW. Po przyciągnięciu klientów do marki – usługi, musimy lojalnie wywiązać się ze wszystkich zadeklarowanych wartości. Pokazujemy jak wejść w stały kontakt z pozyskanymi klientami, jak ich docenić i nagrodzić ich lojalność. Informujemy jak kierować do nich indywidualnie dopasowane pod nich oferty. Jak należy dostrzegać, pamiętać o nich i jak poświęcać im trochę czasu, bo tylko wtedy klienci nie zapomną o nas i tylko nam powierzać będą kolejne kampanie, kolejnych marek.